
دیدار رابطین خبری مراکز با رییس دانشگاه دکتر جبلعاملی در جمع رابطین خبری دانشگاه گفت: توجه به این مهم که کارکرد اصلی دانشگاه کار علمی در حوزه آموزش و پژوهش است،از این رو مایلیم آنچه از دانشگاه در رسانه ها انعکاس می یابد، این کارکرد را نشان دهد و بازتابی از مأموریت اصلی دانشگاه باشد. رئیس دانشگاه استراتژی روابط عمومی در دوره جدید را، تاکید بر ماموریت اصلی دانشگاه دانست و گفت: در شماره اخیر فصلنامه روابط عمومی نیز این جهتگیری به وضوح قابل مشاهده است. دکتر جبلعاملی در ادامه افزود: با توجه به استراتژی جدید، اولویت اول با خبرهای علمی است، و سایر اخبار نیز حتی المقدور لازم است محتوای علمی به خود بگیرد. وی در بخش دیگر از صحبتهای خود، درستی (صحت) و صادقانه بودن را به عنوان شاخصهای مهم خبر نام برد و استفاده از تصاویر و ذوق هنری را از جمله عناصر پرمایهتر کردن اخبار دانست. وی در پایان صحبتهای خود پیشنهاد کرد تا روابط عمومی برای مناسبتهای ملی و مذهبی تقویم سالیانه داشته باشد و آنها را براساس سیاستهای دانشگاه اولویتبندی نماید. احمدرضا شاه علی رئیس اداره روابط عمومی در ادامه از نگاه جدید به رابطان خبری سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر جدید ارتباط رابطین خبری با روابط عمومی قویتر از پیش باشد. شاه علی در ادامه زمینه اصلی همکاری رابطین خبری را تهیه و انعکاس اخبار علمی در حوزه آموزش و پژوهش (اخبار نوآوری، ابتکارات، اختراعات و پروژههای تحقیقاتی) ذکر کرد و رابطان خبری را بازوهای فعال روابط عمومی در حوزههای صف و ستاد خواند که باعث تسریع و تسهیل امورارتباطات و روابط عمومی در حوزههای مربوط خواهند شد. رئیس روابط عمومی، برگزاری دورههای آموزشی در زمینه اخبار و اطلاع رسانی و اهدای جوایز مادی و معنوی براساس ارزیابی عملکرد، از جمله اقدامات روابط عمومی در قبال رابطان خبری نام برد و ابراز امیدواری کرد که با این رویکرد تحول جدیدی در ارتباطات درون سازمانی صورت بگیرد. لازم به ذکر میباشد تعداد 21 نفر رابطین خبری بخشهای مختلف دانشگاه قبل از ظهر شنبه نوزدهم بهمن ماه در سالن نشستهای ریاست دانشگاه حضور داشتند.  |